22. lokakuuta 2016

TIUKKA KESKIVARTALOTREENI

Moikka pitkästä aikaa! Tänään mä ajattelin tulla jakamaan teille toimivaksi todetun treenin keskikropalle, olkaapas hyvä.

aloituskuva Treeni menee näin:
20 toistoa, 4 sarjaa, sarjapalautus 30sec.

Eli ensin kaikki 5 liikettä läpi putkeen ja sitten 30sec palautus jne. Suoritusnopeus melko rauhallinen.

Liikkeet:
Vatsarutistus jalat ilmassa
Lantionnosto
Venäläinen kierto
Supermieskeinunta
Lankkupito  (30-60sec)

vatsarutistus Vatsarutistus jalat ilmassa

DSC_0183 Lantionnosto
Makaa lattialla jalat nostettuna ylös. Lähde nostamaan lantiotasi kohti kattoa niin, että alaselkä nousee irti lattiasta. Liikkeen ei tarvitse olla kovin suuri, sillä jo pieni nosto tuntuu hyvin etenkin alemmissa suorissa vatsalihaksissa.

DSC_0193 Venäläinen kierto
Jalat voivat olla joko koukussa maassa (kevyempi) tai ilmassa (raskaampi). Ota pieni takanoja, selkä pysyy suorassa. Lähde viemään käsiäsi puolelta toiselle katseen seuratessa perässä. Liike tuntuu vinoissa vatsalihaksissa.

supermiesliike Supermieskeinunta
Käy päinmakuulle lattialle, nosta jalat ja kädet hieman irti lattiasta. Lähde tekemään keinuvaa liikettä.

DSC_0209 Lankkupito
Voit pitää joko polvet maassa (kevyempi) tai ilmassa (raskaampi). Muista pitää niska rentona ja hyvä lapatuki lavoissa eli lavat erillään toisistaan. Pysy pidossa kuntosi mukaan noin 30-60sec.

Viimeisen kierroksen jälkeen on kyllä tiennyt tehneensä jotain hah. Tehokkaita treenihetkiä kaikille!

P.s. Mitäs tykkäätte mun uudesta tukasta? 

2 kommenttia

  1. Näyttääpä aika täpäkältä treeniltä! Pitääkin laittaa kokeiluun :-)

    VastaaPoista

Voit ottaa minuun yhteyttä myös yksityisesti osoitteeseen:
nooraah (at) outlook.com