25. lokakuuta 2015

ARJEN PIENIÄ ILOJA

DSC_0262 ...Kun vastaantuleva ulkoilija hymyilee takaisin
...Maukas aamupala
...Hyvä olo treenin jälkeen
...Hyväntuuliset ihmiset
...Aikaisin herääminen täysin pirteänä
...Kun muistat että ensiviikolla on hieronta

DSC_0378 ...Puhtaat lakanat
...Uusien smoothiereseptien kokeilu (ja maistaminen!)
...Hiljaisilla metsäteillä kävely koiran kanssa
...Hiljaiset kadut
...Vapaapäivä ilman kiireitä
...Uusi kommentti postauksessa

DSC_0369 ...Kun saavut pitkän viikon jälkeen kotiin
...Puhdas huone
...Lempi sarjojen katselu vilttien alla punnitse&säästä herkkujen kanssa
...Kuulumisten vaihtaminen ystävien kanssa
...Foamrollauksen jälkeinen olo 

Millaisia arjen pieniä iloja te koette? Tämä postaus on toteutettu yhdessä Project Blog -tiimin kanssa ja pääsette lukemaan Kiian, Millan, Emmiinan, Millan, Nooran, Emmin, Eevin, Nooran ja Jennan postauksia painamalla heidän nimistään. Iloista sunnuntaita kaikille!

22. lokakuuta 2015

KIRPEÄ PUOLUKKASMOOTHIE

DSC_0228 Mikä olisikaan sopivampi marja syksyiseen smoothieen kuin puolukka? Mä oon entinen puolukkavihaaja, mutta tämän smoothien ansiosta puolukat taitavat päätyä mun juomiin vähän useamminkin. Lopputuloksena on täyteläinen ja sopivan kirpeä smoothie aamu, väli- tai iltapalaksi. Mä en ole ennen käyttänyt cashew pähkinöitä smoothieissa, mutta huomasin että ne tuovat juomaan ihanasti kermaisuutta ja täyteläisyyttä. Kannattaakin liottaa pähkinöitä ennen niiden laittamista blenderiin, sillä silloin ne imeytyvät elimistöön paremmin ja menevät helpommin blenderissä sekaisin!

DSC_0250 Kirpeä puolukkasmoothie (3 isoa annosta):
3 pakastettua banaania
3dl pakastepuolukoita
80g liotettuja cashew pähkinöitä
kauramaitoa 

Heitä banaanit, pähkinät ja puolukat blenderiin. Lisää joukkoon kauramaitoa oman mieltymyksesi mukaan (maidon määrällä voit säädellä tuleeko smoothiestasi lusikoitavaa vai enemmän nestemäistä). Blendaa ainekset blenderissä tasaiseksi massaksi, kaada laseihin ja nauti!
 
DSC_0230 Ihanan kirpeää syyspäivää kaikille!

19. lokakuuta 2015

KÄSITREENI KEHONPAINOLLA

kasitreeni Vihdoin ja viimein HFL -postaussarjan viimeinen treenivinkki on ulkona! Ajatuksena oli kehitellä jonkinmoinen käsitreeni ulkopuitteissa, mutta ilmojen kylmetessä ajattelin käyttää hyödyksi koulun mahtavaa tanssistudiota ja tehdä treenin sisällä (enhän ole ainut vilukissa?). Kyseisen kehonpainotreenin voi toteuttaa missä vain, tarvitset vain sopivan korkuisen tason dippejä ja käsilläseisontapunnerrusta varten (sohvapöytä tai tuoli soveltuu tähän tehtävään mainiosti). Liikkeiden nimien takana on linkit, jotka vievät kyseisen liikkeen demonstraatiovideoon.

kasitreeni3 Lankku 3x30-60sek
Kylkilankku 3x30sek per puoli


Toistoja on kaikissa liikkeissä 12 lukuunottamatta lankkuja, ja kierroksia tehdään kolme. Liikkeiden välissä pidetään 15-20 sekuntin tauot ja kierrosten välissä minuutin tauko. Jos haluat astetta hikisemmän treenin, voit tehdä myös kaikki liikkeet perätysten ja pitää kierrosten välissä 1-2minuutin tauon.

Aiotteko kokeilla? Kertokaa ihmeessä kommenteissa! Voin kertoa että tämän treenin aikana tulee hiki ;-)
Kuvat: Amanda

15. lokakuuta 2015

VENYTTELY LENKIN JÄLKEEN

DSC_0394Venyttely on lenkin jälkeen erittäin tärkeää, sillä keskipitkät venytykset palauttavat lihakset lepopituuteensa. Keskipitkillä venytyksillä tarkoitetaan siis noin 15-30 sekuntin venytyksiä. Mun on tunnustettava että mä unohdan välillä venytellä heti lenkin jälkeen, mutta nyt olen ottanut hyväksi tavaksi venytellä ainakin jalat läpi. Lenkin jälkeenhän olisi suotava venytellä myös kyljet, alaselkä ja vatsalihakset läpi jotta keskikropankin lihakset pysyisivät vahvoina.

Tässä postauksessa mä näytän teille viisi venyttelyliikettä jaloille, jotka ovat ehdottomat lenkin jälkeen. Näiden lisäksi kannattaa venytellä vielä nivuset ja keskikroppa!

1. Reiden takaosa
Etsi sopivan korkuinen paikka jalalle (tuoli, sohvan selkänoja, aita, pöytä... vaihtoehtoja on monia) ja vie toinen jaloista suorana sen päälle. Pidä selkä suorana ja lähde nojaamaan eteenpäin, kuvittele työntäväsi napaa maahan.

reidenetuosa 2. Reiden etuosa
Tästä on monia variaatioita, mutta mä tykkään käyttää etureiden venytykseen näitä kahta versiota. Vasemman puolimmainen on hieman polviystävällisempi, sillä oikeassa polvi voi joutua koville kovalla lattialla (kannattaa laittaa vaikka takki, tyyny tai joku muu pehmeä asia polven alle). Ideana kuitenkin vasemmassa koukistaa jalka polvesta kokonaan taakse ja vetää kantapäätä kohti pakaraa. Kokeile saada venytys tuntumaan paremmin vaihdellen painopistettä.

Oikean puoleisessa venytyksessä idea on sama, mutta liike tehdään lattialla. Venytystä voi tehostaa työntämällä lantiota eteenpäin ja vaihtelemalla painopistettä. Muista että tukijalka pysyy noin 90 asteen kulmassa!

DSC_0424 3. Pakara
Nosta jalka poikittain toisen jalan päälle kuvan osoittamalla tavalla. Muista pitää selkä suorana, voit tehostaa venytystä tuomalla lantiota enemmän eteenpäin ja ns. "suoristamalla selkää vielä enemmän".

DSC_0408 4. Pohkeet
Etsi itsellesi seinä/jokin muu esine mitä vasten voit nojata jalallasi (Rappuset, seinä, sängyn jalka... vaihtoehtoja löytyy taas). Laita toinen jalkaterä nojaamaan seinää vasten ja nojaa eteenpäin. Venytystä voi tehostaa nojaamalla enemmän eteenpäin ja laittamalla kantapäätä lähemmäs seinää.

DSC_0444 5. Lonkankoukistajat 
Asetu toisen polven varaan toinen polvi vartalon edessä (noin 90 asteen kulmassa!). Pidä selkä suorana, tukea voit ottaa tukijalasta käsillä. Lähde työntämään lantiota eteenpäin, jolloin venytys alkaa tuntumaan lonkankoukistajassa. Taaimmaista jalkaa voit pitää joko hieman koukussa tai kokonaan suorana

Nyt mä haastankin teidät kaikki tekemään nämä venyttelyliikkeet jokaisen lenkin jälkeen! 
Kuvat: Amanda

9. lokakuuta 2015

INDIEDAYS BLOG AWARDS

Aanestyspainike - Hyvinvointi - Indiedays Blog Awards
Pieni hämmennys iski kun mä sain tänään sähköpostia indiedaysiltä. Viestin avattuani kaikki selkeni taas, mähän olin osallistunut vähän aikaa sitten indiedaysin blog awardseihin. Nyt mun pienen pieni blogini onkin ehdolla 39 suuren, jopa järkyttävän ison blogin rinnalla Motivation kategoriassa.

Mitä sitten tulisi tehdä? Mä olisin äärettömän kiitollinen kaikille jotka kävisivät äänestämässä mun blogia. Äänestämään pääsette joko tästä linkistä, postaksen kuvaa napauttamalla tai sivugadgettien banneria painamalla. Mä tiedän ettei mun blogi ikipäivänäkään voita esimerkiksi Venla Savikujan tai Eevi Teittisen blogia, mutta asettauduin ehdolle silti. 
Myös pienemmästäkin blogista voi saada inspiraatiota ja energiaa omaan elämään ja treenaamiseen. Se, kuinka monta lukijaa tai sivunkatselua blogillasi on, ei ole tärkeintä. Tärkeintä on välittäminen, omien tietojen ja taitojen jakaminen eteenpäin, positiivisuus ja reippaalla asenteella liikkuminen. Välittäinen niin mistä? No tietenkin teistä. Mä kirjoitan blogia itselleni kuin myös teillekin. Mä haluan jakaa omaa liikunnan iloani teille kaikille, iästä tai sukupuolesta riippumatta. Liikunnan ei tarvitse aina olla sitä täydellisen pyöreiden pakaroiden havittelua tai litteitä vatsapalikoita. Jotta sä voit treenata tavoitteellisesti jossakin, on sun hyvinvoinnin ja mielen oltava ensin kunnossa. Mä haluan omalla blogillani tuoda esiin liikkumisen iloa ilman ulkonäköpaineita ja stressiä säänöllisistä punttipäivistä.

Se siitä 'ehdokkuuspuheesta' hahah. Äänestäkää niin mua kuin kilpakumppaneitanikin ja onnea kaikille jotka ovat mukana kisassa!

p.s  kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 5kpl kahden hengen lippupaketteja Indiedays Blog Awards -gaalaan, sekä 3kpl 50€ arvoisia tavaralahjakortteja

4. lokakuuta 2015

PROJECT BLOG

PROJECT BLOG_zpsr76yfadv Mikä ihmeen Project Blog? Ryhmä sai alkunsa Kiian ideasta kerätä yhteen pieni ryhmä bloggaajia, jotka tekisivät tulevaisuudessa yhteisiä postauksia, inspiroisivat toisiaan ja saisivat tukea omaan bloggaamiseen toistensa kautta. Halukkaita oli monia, mutta lopulta minusta ja yhdeksästä muusta bloggaajasta saatiin kasaan Project Blog -niminen ryhmä. Me ollaan suunniteltu muutamia yhteisiä postauksia tulevaisuutta varten ja tässä on niistä ensimmäinen: mun bloggaajakumppaneiden esittely. Ennen esittelytekstejä mä haluan käydä tiivistetysti meidän ryhmän idean.

Me ollaan siis tyttöjen kanssa suunniteltu julkaistavaksi kolmen viikon välein yhteinen postaus, jossa aihe on sama mutta jokainen bloggaaja toteuttanee postauksen oman luovuutensa rajoilla. Yhteinen blogipostaus julkaistaan siis kolmen viikon välein sunnuntaina ja aiheet ovat todella monipuolisia ja erilaisia. Lisäksi me ryhmänä jutellaan bloggaamisesta, annetaan vinkkejä toisillemme ja nautitaan siitä mitä tehdään. Eikö kuulostakin mahtavalle? Nyt viikon tutustumisen jälkeen me ollaan valmiita julkaisemaan ensimmäinen, virallinen Project Blog -postaus.

Samalla me heitetään pallo myös teille, eli tämän postauksen alle olisi enemmänkin kuin mahtavaa saada erilaisia ideoita meidän tuleviin, yhteisiin postauksiin. Aihe ja sana on vapaa, käyttäkää luovuuttanne ja antakaa ideoita meidän ryhmälle!


Kiia on blogiryhmämme perustaja, 18-vuotias tyttö Mäntästä. Blogissaan hän kirjoittelee valokuvaamisesta, harrastuksistaan, elämästään, muodista ja kauneudesta. Kiialta löytyy ihania asukuvia ja tosi taitavasti otettuja luontokuvia!



K I D U L T -blogia kirjoittelee 17-vuotias Noora. Blogista löytyy ihanan vaaleita ja valoisia asukuvia, muotijuttuja ja lifestyleä. Mä oon totaalisen rakastunut Nooran blogiin hahah. Tyyli mätsää mun mieltymyksiin ja ulkoasu on tasapainossa kuvien värimaailman kanssa.

Novilunio ja Aqui y ahora -blogeja kirjoittelee puolestaan  17-vuotias Jenna Kuopiosta. Aqui y ahora -blogista löytyy enemmän vapaampaa tekstiä ja taiteellisempia kuvia, Novilunio -blogista taas enempi lifestyleä. Jenna valokuvat ovat mielettömän kauniita ja tunnelmallisia molemmissa blogeissa.


Emmikristiinan -blogia kirjoittaa 19-vuotias Emmi Porista. Hänen blogissaan on postauksia laidasta laitaan, lifestyleä, muotia ja kauneutta.

Older than yesterday -blogin kirjoittaja on Pohjanmaalainen, 19-vuotias Milla, joka on viettänyt lukuvuoden 13-14 vaihto-oppilaana Salt Lake Cityssä. Hän rakastaa matkustelua ja haaveilee uusista maista ja kokemuksista. Blogissa näkee postauksia Millan arjesta, resepteistä ja tilaisuuden tullen myös matkakoosteista.


Eevisi -blogia kirjoittaa Eevi, 17-vuotias tyttö Tampereelta. Eevin lifestyle blogista löytyy juttuja matkustelusta, urheilusta, terveellisistä elämäntavoista ja tavallisesta arjesta. Blogissa on ihanan valoisia kuvia ja selkeä ulkoasu.

XXXI -blogissa päästään tutustumaan Kouvolalaisen, 18-vuotiaan Millan elämään hiusalan opintojen ohella. Milla rakastaan ruoanlaittoa, leipomista, metallimusiikkia, kosmetiikkaa ja korkeita korkoja. Valoisia kuvia ja vaalea ulkoasu löytyy tästäkin blogista, pettämätön combo.
 

Emmiina H. nimistä blogia kirjoittelee 20-vuotias Emmiina Lapualta. Emmiina viettää toista välivuottaan ja blogissaan hän kirjoittelee päiväkirjamaisesti muodista, kauneudesta, sisustuksesta ja hieman treenaamisestakin.

Noora Aurora -blogia kirjoittaa nimensä mukaisesti Noora, 17-vuotias tyttö Kuopiosta. Nooran blogista löytyy lifestyle tyyppisesti juttua opiskeluista hevosalalla, normaalista arjesta ja erikoispostauksista.